holgataller flashpel·lículablanc i negreNau Bostik

Tarda Holga a la Nau Bostik

El passat 8 d'octubre vam estrenar els tallers flash de Llumàtics amb una trobada per als amants i curiosos de la llegendària càmera de plàstic.

El 8 d’octubre vam fer la primera activitat de la sèrie de tallers flash: la Tarda Holga a la Nau Bostik, una trobada per als amants i curiosos de la llegendària càmera de plàstic.

L’Holga no enfoca, no mesura la llum i no perdona cap error. I és precisament per això que és una de les càmeres més estimades de la fotografia analògica. La vam carregar amb Rollei RPX 400, posada a 1600 ISO per forçar-la en el revelat i obtenir més gra i contrast.

Vam fer dos rodets: un davant de L’Anòmala, un espai d’arts escèniques de la Nau Bostik, amb exposicions de mig segon a pols; i un altre al plató de Llumàtics disparant els flaixos a mà en mode Bulb, ja que l’Holga no té connector de sincronització.

La crònica completa, amb tots els detalls tècnics i més context, la trobaràs al bloc de pocallum.


El proper taller flash és la nit del 31 d’octubre: «Fotografia d’esperits», on aprendrem les tècniques dels fotògrafs espiritistes del segle XIX per la Castanyada, a la Nau Bostik.